(80) Bra dag att gå på bio...

... svaret är nej. Jag och nicklas tänkte utnyttja en 60kronors rabattkupong jag hade fått av mamma så vi valde en film och åkte dit. Sen när det kanske var 20 minuter kvar av filmen (mirrors) och mitt uppe i den läskiga biten när man helt plötsligt hör en röst på svenska när det rör sig i spegeln. Jag trodde först att de tabbat sig med ljudspåret eller nått, men så var det inte utan det var ju såklart brandlarmet som hade valt att gå... Så det var ju bara att skaka liv i apostlahästarna och knata ut därifrån lite mer förvirrad än vanligt. Sen ställde vi oss utanför ingången till bion och väntade på ifall det skulle hända något.

Det hände inte mycket de första minutrarna. Vi var första salongen ut (vi var kanske 14 pers i vår salong) och det kom nog nån småsalong efter oss också, men det dröjde ett bra tag innan stora salongerna tittade fram (så seriöst tar man brandlarm). Sen strax efter de kommit ut så kom brandbilen och de kunde stänga av larmet som stod och ringde. Tror att det var röklarm från jensens böfhaus som ligger intill bion. Sen väntade vi ett tag till och sen kom personalen och släppte in alla igen (de sa inget var man skulle de bara släppte in) sen efter ett tag när ett antal dragit sig ner mot salongerna igen så säger de att vi ska få ersättningsbiljetter.

Så jag och nicklas hämtar varsin biljett och rör oss ner mot salongerna dit de flesta rörde sig. Där inne rullade eftertexterna för fullt och vi slog oss ner eftersom vissa sa att de skulle dra tillbaka filmerna så man kunde se slutet. Så vi satt i salongen ett antal minuter (vissa hade gått men det var 8 kvar iallafall). När vi suttit där ett tag och två valt att sluta vänta så börjar man höra röster utanför dörren och en biografvaktmästare tittar in och säger 'Det går tyvärr inte att dra tillbaka filmen så ni måste gå'. Men vatusan kunde de inte sagt det direkt. Nä vi skulle sitta där och slösa tid på att titta på en tom bioduk i väntan på ingenting.

Så jag och nicklas tänkte mjölka ut lite biljetter på situationen imorgon. Kanske kan få några till iaf eftersom man inte fick se klart sin film och man fått vänta osv. Men nu ska jag sova och hoppas på att min feber går ner till imorgon.

Kommentarer
Postat av: Korven

när brandlarmen går på nattklubbarna orkar ingen bry sig.. Skulle ju vara hemskt om det var på riktigt någon gång..! :O

2008-10-17 @ 16:17:54
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Malin Lj

Haha, ja, funderar seriöst på att börja odla, man fick ju en del positiv uppmärksamhet;)

2008-10-18 @ 11:47:15
URL: http://malinlj.blogg.se/
Postat av: Lına

Haha, fan vad surt det later.. Jag har ınte hort nagot brandlarm(eller krıglarm) har ı turkıet ansalange ıaf :)

2008-10-18 @ 18:51:00
URL: http://newfallenleaf.blogg.se/
Postat av: Johanna

På riktigt, tyckte ni mirrors va bra..?? galet johannes, det ända som var sevärt i den filmen var "hakan i badkaret ;)"

2008-10-21 @ 23:09:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0