(99) Sent men har man lovat...

...så får man väl hålla det. Sitter och lägger in bilderna från i lördags på datorn just nu. För er som inte redan tjuvläst tidigare inlägg så kan jag säga att jag inte är Barack Obama bara för jag står med nicklas som jag tror var utklädd till John McCain.

På bilderna kan ni se det gedigna hantverket bakom min fina dräkt.  Nicklas mamma har dock gjort mestadels av det. Men hade nog klarat det själv också som jag har för mig jag skrev tidigare.



Sen kommer vi till själva festdelen, vi höll väl på in på sena natten men kl 3 så tröttnade iallafall jag och smet därifrån (är inte så bra på avsked). Så kom jag hem och så ringde nicklas för att säga att han också var på väg. De 10 minutrarna det tog för honom att ta sig hit de minutrarna lyckades jag somna på. Så kände mig jättedum när jag vaknade eftersom han inte kunnat komma in utan fick ta sig hem till sig.

Men han hade fått skjuts hem så det var en liten lättnad iallafall. Sen var vi på bio där på kvällen och såg den nya svenska vampyrfilmen 'Låt den rätta komma in'. När man kom ut från salongen hörde jag flera klaga på att de tyckte den var dålig, kass, värdelös osv men jag tycker faktist att det var en av de bästa svenska filmerna på riktigt länge, samma med nicklas och larson tyckte med den var bra. Men tror det är en film som man antingen hatar eller älskar, flera kanske kommer dit i förhoppning om en skräckfilm. Men det är mer en drama än skräck.

Idag har jag även ägnat mig om vardagslyx i köket igen. Jag kom först på tanken att steka på några biffar som jag köpte i söndags. Sen började jag leta efter nått att ha till. Hade inget passande så jag fick idén att försöka göra egna kroketter av pulvermos. Så letade upp på ett ungefär hur man gjorde kroketter och sen gjorde jag liknande fast med pulvermos och utan ströbröd. Då kom jag på att om jag ska ha kroketter kan jag ju inte bara ha en plan köttbit så jag gjorde en egen whiskey och hickorymarinad till köttet. Sen så skulle jag börja med kroketterna och kom på att jag hade lite brist på matolja så fick bli hälften rapsolja och hälften olivolja.

Gick riktigt bra med kroketterna trots att det kanske blev lite mycket mos och därmed många kroketter. Så har ett lass kvar. Men de var fina och goda. Sen till det hela så gjorde jag en shy i stekpannan där jag la till grädde och creme fraise.

Så här är min tisdagsmiddag Whiskey och hickorymarinerad biff med raps- och olivoljefriterade kroketter och gräddshy


Nä nu ska jag sova, måste kolla hur kallt det blir inatt bara så jag inte måste ut och sanda eftersom jag har snöberedskap.

Kommentarer
Postat av: Lina

När ska du laga middag till mig? blink

2008-11-05 @ 14:43:11
URL: http://newfallenleaf.blogg.se/
Postat av: Malin Lj

Ni var jätte fina båda två! Eller Nicklas fin...nja, men häftig iaf!

2008-11-05 @ 14:43:45
URL: http://malinlj.blogg.se/
Postat av: Lina

Vi får fixa det :P blink

2008-11-05 @ 18:00:19
URL: http://newfallenleaf.blogg.se/
Postat av: Åsa

ha vi var oxå på bio på söndag fast vi såg Bond var ju tvungen att testa nya salongen

2008-11-05 @ 20:11:20
URL: http://mrsvoorhees.bilddagboken.se
Postat av: Johanna

hej du, värst va duktig och fantasifull du är då :) usch, jag kan verkligen inte bara hitta på. Måste planera in i minsta detalj och sen inhanlda grejorna. Cred till dej :D

2008-11-05 @ 22:59:32
URL: http://justmeandmydogs.blogg.se/
Postat av: Korven

menade du soffan som man ser lite grann av? Okej den slår "min" soffa så du kan ta det lugnt :)

2008-12-10 @ 16:19:12
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0