(104) Missat att skriva på ett par dagar

Har varit en rätt upptagen helg i helgen. I fredags så var jag och nicklas iväg och grattade jochens son max som fyllde 3 förrförra veckan. Vi hade köpt en låda med tre utryckningsfordon (ambulans, polisbil oh brandbil) som blinkade och hade låtande sirener. Dessutom kunde man ha brandbilen som vattenspruta. Men det visade vi inte max för då hade det blivit blött överallt.



I lördags så åkte jag och familjen ut till malmabanan och körde lite racing (mamma körde inte). Det var en memorialtävling som var öppen för alla att delta i. Det var lite nervöst i början när man såg alla andra köra. Jag såg nicke som har kört lite folkrace bli slagen av rickard som kör en gång i kvartalet om ens det sen kom danne som en snigel på banan (han slog iallafall en 70 årig tant som var med). Sen efter ett tag var det min tur, var nervös ända fram tills jag satte mig bakom ratten. Då kom lugnet över mig. Jag fick en saab 9000 (all utrustning kvar osv) som lät riktigt mycket och som hade verkat gå ganska dåligt när andra kört den.

Jag fick ställa köra på banan samtidigt som syrran som körde en rallygolf med bur och grejjer. Sen flaggade de iväg mig och då satte det roliga igång. Märkte att det var onödigt med någon annan växel än 1an och 2an rätt tidigt eftersom det var rätt korta raksträckor och rätt mycket kurvor. Kom upp på ställ rätt ofta med den där bilen men är van att fånga upp ställ med framhjulsdrivet så det gick ju bra. Efter ett par kurvor råkar jag slita tag i växelspaken så att knoppen satt i handen på mig, det var lite spännande men jag slängde iväg den och körde med bara metallpinnen som var kvar. Efter 2 varv kommer jag ifatt syrran som startade ett halvt varv efter mig, och hon körde inte snabbare än en annan gör i ett parkeringshus så det var bara att sitta och försöka ta sig om henne, men hon släppte mig inte. Hon låg och tog upp hela vägen och jag ville inte in och tackla på henne efterssom bilarna inte är förstärkta för det. Så jag la mig bakom henne och satt med en hand på ratten och körde igenom resten av banan.

Som tur var fick jag köra igen eftersom hon hejdat mig från att köra en bra tid. Så då var det bara att åka till starten igen. Den här gången var man lite mer vågad när man körde, hastigheterna blev lite högre och ställen lite djupare (tyvärr tappar man tid på att göra ställ men det är så roligt!). Det gick klockrent fram tills efter rakan på sista varvet, då gck jag ut lite långt åt vänster där banan var nästan okörd och där var det lervälling så jag åkte bara raka spåret utan att kunna göra så mycket åt det. Så där åkte jag lite iväg från banan och tappade sekunder. Men kom rätt fort in igen men hade ju tappat all fart så missade nog minst fem sekunder på den avåkningen. Sen precis innan mål så får jag ett återkast och kör rakt över en kon som var till början av målfållan (koner man fällde gav tidstillägg). Men som tur var verkar det som att ingen märkte det. Men kom med rätt god marginal före alla som jag ville vinna över (pappa, syster, nicke, rickard och danne) och det var det viktigaste.'

Sen när vi slutat köra så åkte jag med nicklas så att han äntligen skulle få köpa sig en platt-tv, han fick låna min ett tag när jag bodde hemma och sen dess har han saknat att ha en bra tv. Så han köpte sig en 42'' full-HD plasma.

Sen igår så var det ju fars dag då var vi först och hälsade på morfar, sen åkte vi iväg med familjen och åt på restaurang. Jättemysigt och gott, men blev ju ingen matlåda efter restaurangen så fick gå hungrig idag haha.

Idag har jag bara jobbat och tränat, inget annat så det var inte mycket att skriva om. Ska försöka få syrran att skicka bilderna hon tog när jag körde så jag kan lägga upp dem här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0