Första sovmorgonen på semestern

Äntligen har man haft sin första sovmorgon på semestern. Fick iof skjutsa syrran till jobbet kl 03 men det kan klassas som gårdagen nästan.

Nu skall jag sätta lite fart på den här dagen. Har monterat bort spegeln från den stora ramen jag skall ha till TVn och skall mäta upp hur mycket jag skall såga ut och sedan köpa ett väggfäste till tvn för att kunna mäta hur mycket den bygger ut.

Jag tänkte montera ramen på väggen med hjälp av 4 distanser (en i varje hörn) som jag sedan spänner ett ganska luftigt tyg mellan för att inte stänga in värme eller ljud. Kablarna kommer kunna dras bakom tyget bara och på så sätt är 2 problem lösta.

Jag skall även försöka göra klart kökslampan idag. Det är mest montering kvar på den men även problemet hur jag skall montera den i taket, men funderar på att sätta den i 2 wires och sedan sätta fast kabeln på den ena med buntband. Man får se hur det blir. Det är mest en prototyp fortfarande.


Kommentarer
Postat av: Marie

Hittade mina drömmöbler! (kolla bloggen)

Vad tror du om cerise tyg på stolarna, för mycket?

Älskar cerise...Men kanske tryggare att köra nåt grått? Det som är på stolarna nu var inget vidare till våra färger....Vi har ett stort ljust rum med franska fönster och ljusa väggar. Du verkar kunna din sak;-)

Fint badrummet blev!!

2008-06-17 @ 15:08:05
URL: http://magulli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0