(133) Första julklappen köpt

Nu har jag äntligen köpt en julklapp. Vad det är säger jag inte för då kanske den jag köpt den till ser vad det är och det är ju fusk. Har nån mer kvar att köpa men skönt att fått en köpt iallafall.

Nu åter till dåtiden. I fredags så hade jag lite kollegor över på singstar och guitar hero. Tanken var att det skulle vara en förfest också, men jag var tvungen att ta det lite lugnt så jag skulle orka upp på lördag morgon. Så vid elvatiden gick de andra till krogen och jag kunde somna i lugn och ro.

Resten av helgen var jag på repskapsmöte med RKUF så det var inte så jätteutvilande helg. Men var rätt kul ändå fast det inte började så bra dock. Jag klev upp strax före klockan sex på morgonen eftersom tåget gick några minuter i sju. Jag kollade upp när bussen skulle gå och rörde mig utåt. Femtio meter från bussållplatsen hör jag bussen en bit bort och börjar springa. Men när jag springer tappar jag min bok som jag hade tagit med mig. Så jag vände för att plocka upp den och sprang sen vidare. Men innan jag var framme hade föraren stirrat bara på hållplatsen och kört förbi.

Det var då ca en halvtimme kvar innan nästa buss skulle gå. Så jag tänkte att jag lika gärna kan gå till stationen eftersom det tar ungefär en halvtimme att gå dit. När jag gått ungefär halva vägen så möter jag en polisbil och eftersom det var den enda bilen ute så tänkte jag på att det var just en hundpatrull. Sen när jag gått ett par hundra meter till så kör samma polisbil om mig igen. Jag tänkte att han säkert skulle tillbaka till stan. Men så ett par hundra meter fram så vänder han igen och då börjar jag ana ugglor i mossen. Den här gången åker han rakt över gatan och in mot mig.

Jag blir lite fundersam men går fram till bilen och då passade jag tydligen in på signalementet av nån som varit ute och traskat på E18 mitt i natten. Eftersom det inte är så många ute klockan sex en lördagmorgon så var han ju tvungen att kolla upp det. Men eftersom jag gick mot E18 och var nykter så var det inte mer än att polismannen tackade för sig och drog iväg. Sen går jag ett par hundra meter till och så kommer pikébussen och svänger in framför mig och då fattar jag ju vad de ville så jag sa bara att jag redan visste vad de ville och då åkte de vidare. Som tur var så träffade jag inte på nån mer polis efter att jag kommit över E18 isåfall hade de nog varit mer tveksamma.

Men kom iallafall i tid till tåget och sov på väg till stockholm. Sen var det möte hela dagen med undantag för flera timmar tråkig bössinsamling. Det är inte riktigt min tårtbit det där att skramla bössa. Så jag bjöd på pepparkakor istället. Efter mötet gick vi och såg filmen die welle. Trodde det skulle vara jobbigt att se den eftersom den var på tyska men man kom in i det förvånansvärt snabbt och det var en riktigt bra film som jag kan rekomendera. Även om inte alla i salongen verkade tycka det eftersom man hörde snarkningar mitt i den del av filmen som var mest spännande.

Sen var det lite kortspelande på kvällen och möte hela söndagen. Det var min helg det. Nu tänkte jag titta lite på tv-serier och somna till dem.

Kommentarer
Postat av: Korven

länken funkade inte... skicka igen?



Nu har jag ju bilder på den, tre st t.o.m!

2008-12-09 @ 22:07:17
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Lina

Lever du???? kram

2008-12-16 @ 14:50:07
URL: http://newfallenleaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0