(128) Börjar tappa tron på polisen...

Idag när jag satt och plogade fick jag ett samtal från polisen. Han lät för trevlig för att det skulle vara nått jag gjort (inte för att jag gör mycket olagligt men med tanke på ipred lagen så sitter man väl aldrig säkert). Så jag förstod nästan vad det handlade om, misshandeln som skedde 19 april i år (tror jag). Så var det också, han ville ringa  och säga att de tänkte skriva av det... va? tänkte och sa jag. Här har jag ingenting hört (förutom att jag fick ett papper om hur läget låg en gång) sen det hände, och nu vill de bara strunta i att göra något åt det.

Så jag frågar varför och han säger eftersom det står ord mot ord. Men då har polisen tagit bilder på hur jag såg ut efter misshandeln och jag såg rätt illa tilltygad ut. Men då säger han att killen gjort en anmälan på mig att jag bitit honom i bröstet , när det enda jag var kapabel att bita i efter det att han slängt ner mig på marken och satt sig på min rygg var asfalten (och det kändes i tänderna ett par dagar efteråt). Men det sjuka är ju att de inte har tagit något vittnesmål från mig utan bara gått på vad killen som slagit ner mig sagt och vad hans tjejkompis hållit med honom om.

Han sa att vi hade kallat tjejen för allt möjligt dravvel, vilket jag inte skulle göra och jag inte kan komma ihåg att jag gjort (visst jag var full men inte så full att bitarna försvunnit helt). Iallafall så hoppade killen på mig i ryggen när jag och min polare gick och sjöng "we´re not gonna take it" och bara det att han hoppade på i ryggen visar ju hur feg killen är. Sen puttade han ner mig, via knät ner platt i marken. Satte sig på min rygg och slog mig i bakhuvudet så att ansiktet slog i asfalten. Då svartnar det till en stund och jag vet inte riktigt vad som hände hur mycket mer han slog men klarnade till och hörde tjejen han var med be honom sluta och sen springer han därifrån (och då ropar jag en ful sak efter honom).

Jag tycker det är misshandel om inte grov misshandel (eftersom jag inte kunde försvara mig och våldet var mot huvudet och de vill skriva av det hela för att killen fått skavsår på bröstvårtan eller nått... blir så förbannad att jag inte blivit informerad eller hörd under hela tiden. Jävla polisslarv säger jag...

Såhär såg jag ut i ansiktet dagen efter misshandeln.

Kommentarer
Postat av: Lina

Usch.. jadu, jag blev ju också nerslagen och polisen gjorde inte ett skit.. Polisen är ju mer kriminell än de flesta.

2008-12-07 @ 17:06:31
URL: http://newfallenleaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0