hoppar över 9onde och går direkt på 10e dagen

igår hände det inte speciellt mycket så skrev inte något om det. Inte för att det har varit så mycket mer idag men jag kan iallafall tipsa folk om att inte ha shorts och cykla på en skärmlös cykel när det regnar... det blir rätt blött faktist.

Håller fortfarande på att försöka få iordning allt i köksskåpen. Är svårt att hitta ett väl fungerande system som man är nöjd med. Kommer antagligen flytta omkring saker mer än 1 gång. Har iaf massa fina saker jag fått från morfar nu. Kan fota skåpen när jag fått in lite saker i dem.

Gjorde en god maträtt idag också som jag chansade mig fram till. Först gjorde jag ett par portioner couscous som jag kryddade med en couscous krydda från tunisien (var riktigt god krydda). Sen funderade jag på vad jag skulle ha till det. Jag hade tinat köttfärs och ville ha det men kände att det nog skulle bli lite torrt att bara hälla i. Men jag stekte på köttfärsen och sedan tog jag lite av den starkare aivar relichen  (typ paprikakräm/klegg) jag hade i kylen och slängde i stekpannan bland köttfärsen. Det blev rätt klumpigt och krämigt så för att spä ut det lite hade jag i en skvätt vispgrädde och vips blev det en sås av det hela. Måste säga att det blev jättegott, fick tvinga mig själv att inte ta mera så jag skulle ha över till matlåda.

Trots min långa förklaring så är det en rätt enkel och god grej att laga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0