Bilfotografering

Gårdagen slutade med bilfotning istället för alla andra idéer. Det blev riktigt bra bilder för vi hittade riktigt bra ställen att fota på. Vi började åka ut och leta lite där de håller på att bygga ut erikslund, men där var det bommat så vi inte kom in. Då fortsatte vi ner mot hamnen, i förhoppning att hitta nå bra ställe att fota på.

Vi svängde in strax efter värmekraftverket, där såg vi ett tomt lagerhus som vi körde in i. Det var helt perfekt fota i; stort, tomt, charmigt och häftigt ljus. Sedan var det en jättestor puppetmålning på två stora silos som vi fotade lite framför också.

Där pågick det något skumt också, för precis när vi skulle åka dit så kom det en fläskig BMW och körde om oss. Den körde in där vi fotade den också, fram till ett hus som såg helt fallfärdigt ut. Vi trodde de hade kört dit för att få vara lite ensamma. Men sen ser vi att det går omkring en massa folk där. Verkade som de höll till i huset. Det var väldigt udda och vi hade många idéer vad som hände där, men sen vad som är sant vet vi inte.

Sedan åkte vi vidare mot kopparlunden, på vägen dit åkte vi förbi 4 tjejer som gick i korta shorts och stora klarröda canda goose jackor, och en gubbe som red på en kanon. Sen kom vi fram till kopparlunden och fotade lite där också. När vi höll på så kom det tre killar i udda kläder och ville fota sig tillsammans med oss för att få 20 xp (experiencepoints). De kom från ett convent som hölls inne på culturen, de var utklädda till lite olika saker. Ska snoka runt lite på deras hemsida och se om jag kan hitta bilden.

Sedan var det dags att lämna Micke som var han som fotade bilen. Sedan tänkte jag och nicklas att vi var hungriga, så vi letade lite i restaurangchansen och hittade en kupong på kebabtallrik på en pizzeria på hammarby. Så vi åkte dit och köpte oss 2 st. Sedan skulle vi åka hem. Men då gick inte bilen igång, efter att försökt att starta den någon minut, så tänkte jag att jag häller lite soppa i förgasaren så kommer den nog starta. Så går och hämtar 50 cl flaskan med bensin som jag hade i bakluckan.

Sen går jag och öppnar motorhuven, och då får jag mig en liten överaskning... nämligen att det slår lågor ur motorutrymmet. Då brinner det om hela förgasaren. Så jag börjar med att skruva isär luftburken (det är lite svårt när den brinner för fullt). Så kastar jag det åt sidan och går till bakluckan och hämtar lakanet jag har där och börjar försöka kväva elden. Samtidigt kommer det en kille som sett att det brann med en hink vatten. Så vi blöter ner lakanet och får tillslut stopp på elden.

Sen var det bara att försöka få igång motorn igen, men den gick bara ett par sekunder innan den stannade igen. Så vi ringde runt till folk för att de skulle kunna komma med bensin. Ingen kunde/ville/hade tid att komma förutom min syrra som kunde komma efter att de ätit (vilket skulle ta ett antal timmar). Men som tur var kom det en snäll man i en jagga som lånade ut 10 liter bensin till oss. Det var riktigt snällt, och så åkte vi och tankade upp dunken till honom igen. Sen när vi åkte och lämnade dunken så stannade motorn. Sen fick vi inte igång den igen, då tänkte man att "nu ger jag snart upp".

Vi försökte pumpa upp soppa med acc-pumpen men det kom ingen. Så när vi höll på så började batteriet att tappa kräm också. Men sen kom Roger från jobbet och skulle köpa mat han också. Då kom han på den smarta idén att trycka ner choken på förgasaren. Då hoppade den igång igen. Sen gick den hela vägen till garaget. Sen åkte vi och värmde på maten som kallnat. Efter hela denna fars så åkte vi och bastade och drack öl fram till klockan 4 på morgonen.

Här är bilderna. Sen sätter vi upp en liten länk till mickes hemsida så att han blir nöjd http://www.snap-it.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0