Pulka!

Idag har jag varit ute och åkt pulka med syster, unni och ellie. Första gången på flera år jag var ute bara för att åka pulka. Man har ju åkt lite på skoj i fjällen, men det är inte samma sak. Vi hade tänkt komma iväg innan det blev mörkt, men icke sa nicke vi kom inte iväg förrens sextiden. Men det gjorde inte så mycket förutom att det var svårt att ta bilder.

Vi hade inga pulkor med oss utan bara en rulle plastsäckar. Men så när vi kom till parkeringen så kom det precis upp 3 personer med 2 pulkor som åkt klart och efter många om och men så frågade unni ifall vi inte kunde få köpa en av deras pulkor. Då öppnar han bakluckan och där ligger det ett antal pulkor till så han är så snäll och ger oss inte bara en utan 2 st pulkor! Kanon det är så det ska vara!

Så var det ut i backen. Var lagom mycket folk där så man slapp trängas och slapp känna sig som en outsider. Jag åkte inte så mycket eftersom jag fortfarande känner av ryggen sen jag ramlade i fjällen. Men jag åkte ett par vändor iallafall. Vi fikade i backen och åkte lite till.

Sen så åkte vi iväg så jag kunde storhandla lite. Blev mycket kött iallafall. Sen köpte jag en annan sak som var så billigt att jag inte kunde missa chansen. Sniglar för 5 kr paketet, så jag köpte 2 paket. Ska bli riktigt spännande att testa på.

Lyckas inte få in bilderna. Får försöka med det igen imorgon.

Kommentarer
Postat av: Malin Lj

Jo, såg bilderna på facebook och det såg riktigt skoj ut! Vill också! Har inte åkt på många många år. Tycker du kan vara snäll och släppa ut de stackars sniglarna i vår istället för att äta upp dem;P

2009-02-10 @ 22:45:45
URL: http://malinlj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0