(59) Sur över en krona!

Nu sitter jag här och är förbannad... Kom hem på bra humör och tillochmed sugen på att skriva nån kort novell. Men skulle tvätta först men är inte sugen på det längre (men gör det nog ändå när jag skrivit av mig lite). Sitter och försöker få tradera att ta bort ett negativt omdömme jag har fått där. Ska ta hela historian från början.

Satt för ett par månader sen och kollade lite bland sista-minutenannonserna för 1 kr på tradera. Hittade en fastskruvningsbar vinkorköppnare och budade en hel kr. Fick den och säljaren skrev ett mail och undrade hur jag ville ha den skickad. Jag skrev att han kunde ta en postpåse då den inte vägde mer än 2 kg och de påsarna sväljer rätt mycket.

Då tycker han inte om iden och säger att den inte passar och säger måtten på den till mig, jag jämför med måtten på påsen och säger att den passar i den och att det blir billigaste sättet att skicka. Han börjar snacka om massa olika dyrare lösningar, men vatusan jag vill inte betala massa extra för en vara för 1 kr. Så ger förslaget på att slå in den och skicka som skrymmande brev istället. Vilket också blir billigare.

Då lackar han ur och avbryter helt kontakten genom att skriva att om jag vill ha den så måste jag åka till honom och hämta den. Han bor rätt långt bort så det kommer inte på fråga. Så jag skriver nått tillbaka om att han skrivit att man kan välja frakt i beskrivningen och att han begår avtalsbrott, vilket han inte svarar på.

Då tänker jag, äh strunt samma, jag orkar inte tjafsa med honom, vill han inte sälja så orkar jag inte tjata på honom.
Efter någon månad tröttnar jag på att se hans namn på tradera där jag lämnar omdömmen så jag väljer att lämna ett dåligt omdömme på honom efterssom han inte fullföljt affären.

Någon dag efter det ploppar det in ett mail från säljaren. Då säger han att jag fortfarande är bunden till köpet (som om inte han är det), att jag inte betalat i tid (svårt att göra när man inte har varken ett pris eller nånstans att betala) och att han ska lämna det till inkasso (om ni minns gäller det en vinst för honom på 1 kr!). Då lackar jag ur och skriver så fingrarna glöder, men han svarar inte utan ger mig negativt omdömme på tradera med kommentaren "Fullföljde inte".

Då lackar jag helt och tar kontakt med polis och tradera. Polisen kunde inte göra mycket efterssom ett hot om inkasso inte är ett hot. Traderas kundtjänst sitter i sin egna lilla värld och tycker att allt är på mitt ansvar (kunden har alltid rätt?!).

Efter någon vecka igen så återkommer tradera med att jag fått klagomål av honom på att jag inte fullföljt (idioten har avbrutit kontakten). Det enda de tjatar om är att jag ska ringa och reda ut det... JAG?! varför ska jag som knappt ringer min egen mamma ta kontakt med en säljare om en vara han säljer, om han vill sälja skiten får han väl ringa (svara kan jag alltid göra, men ringer aldrig). Efter ett tag fattar seghuvudena på tradera att de kanske ska skriva till säljaren istället. Sen dess har jag inte hört mer.

Häromdagen insåg jag att jag inte ville ha ett negativt omdömme på tradera som inte stämmer och jag inte är värd, så jag bad dem göra en enskild prövning på det så det försvinner. Då tycker de att jag ska föra upp det i rätten (observera fortfarande angående 1kr!).

Sen är det nu, har precis skrivit ett långt argt mail till tradera där jag förklarar allt och lite till (kan även slunkit med några utropstecken och svordomar aka. styrkeord så de fattar att jag är sur).

Vad anser alla? är jag en idiot som tycker att dubbla pris för frakt av en vara på 1 kr är för mycket? har jag helt fel i frågan? ska jag ta upp det i rätten bara för att han ska få betala rättegångskostnader? ska jag skita i det negativa omdömmet?

Kommentarer
Postat av: Lina

ALLTSÅ..... du är inte en idiot. det är en princcipsak"!!!

2008-09-26 @ 02:39:01
URL: http://newfallenleaf.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag har ju då sett konversationen och jag tycker han beter sig som en fåne som inser sitt misstag i att lägga ut annonsen. kanske så önskade han ett högre pris? galet.



/m

2008-09-30 @ 18:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0