(46) Ny sideboard

Nu har jag blivit dålig på att uppdatera igen. I måndas var jag och jobbade lite med henke och barnprogrammet, vi håller på lite med grafiken just nu.

Igår däremot bar det av till stockholm och det var ett äventyr i sig. Börjar från början... efter att jagat lite släp så tröttnade jag och valde att åka till ok för att hyra mig ett. Det börjar redan där med att metallfästet till släpets "nödbroms" hade gått sönder så jag tänkte jag åker och säger till dem om det så inte jag åker på skulden för det. Det börjar redan där med att jag inte tänker på att koppla på släpet ordentligt för jag bara ska åka ett par meter, vad händer då om inte att släpet hoppar ur låsningen som bara var till hälften och lägger draget i marken.

Jag gick in och pratade med de som jobbade och problemet med bromsen slutade med att jag fick köra med en uppkoppling som jag inte tror hade klarat av att bromsa släpet om det inte satte sig tvärstilla i ett träd eller nått. Orkade inte bry mig för jag hade redan sagt till han jag skulle köpa möblerna av att jag skulla vara där om lite mer än en timme.

Sedan åkte jag och hämtade nicklas och gps hos päronen. Sen bar det av till sundbyberg. Körde om rätt många fast jag hade släp... fast ändå kändes det som släpet sinkade en hel del då jag knappt kunde accelerera. Väl inne i sunbyberg så lyckas jag åka fel 3 gånger på vägen dit vi skulle fastän jag hade gps. Men lyckades tillslut hitta rätt. Köpte mig min möbel och stressade därifrån för att hämta en dator nicklas skulle få av rachid.

Jag lyckas inte hitta hem till rachid börjar bli lite frustrerad när jag kommit upp på samma ställe vid slussen 4 gånger, så vi väljer att möta honom på macken istället. Sedan åker nicklas med rachid och tar datorn därifrån. Jag fördtriver tiden på macken och för att slösa extra tid så släppte jag förbi en kille i kön och tror att han har varit med i nån svensk film eller tv-serie, kände igen honom så väl.

Sen kom nicklas tillbaka och vi slängde in allt i bilen och slog in i gpsen att vi skulle hem. Jag åker förbi samma ställe vid slussen där jag varit tidigare minst 2 gånger till och hinner tillochmed tillbaka till macken och vända innan rachid hunnit åka. sen åkerjag ut på hornsgatan (om jag inte minns fel) sen upp på en kullerstensgång och in i gränderna, hittar en stup backe och är glad att det inte är vinter och att jag inte har lastbil, åker förbi lokalen där miljonkulturell ungdom håller till (har varit där på projektledarredovisning). Sen ut på rätt spår igen, håkller på att åka fel ännu en gång men lyckas hinna svänga innan det.

Sedan lyckades jag ta mig till e18 ganska smärtfritt. Väl i västerås är vi redan 1 timme sena in med släpet, och vad händer då om inte punktering (jäkla vägverket att fräsa bort asfalten från vägen och lämna höga vassa kanter. Så vi får börja byta till reservdäck också. Vi lyckades med att kolla var det var punka,  packa ur saker ur bilen, hissa upp bilen, byta däck, hissa ner och packa in alla saker i bilen igen på under 7 minuter. Vilket pitcrew vi är. Sedan var det bara till macken lasta om bänken till bilen för den korta sträckan, betala förseningsavgiften av kärran, åka hem med bänken, bära upp bänken, åka till päronen med bilen, åka nicklas bil och hämta den skruttiga saaben och sen åka hem.

Skruvade ihop det mesta igår men kunde inte borra pga tiden men gjorde det idag och fixade till bänken så fint och tog en bild så ni ska få se. Blev riktigt vackert. Ser bättre ut i verkligheten också


Kommentarer
Postat av: Lina

Det blev jättefint! :D Och så tog du den som var finast, bra där! :)

2008-09-10 @ 23:22:25
URL: http://newfallenleaf.blogg.se/
Postat av: Korven

Fyfan va grymt! :O riktigt snyggt

2008-09-15 @ 19:53:51
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Korven

Fyfan va grymt! :O riktigt snyggt

2008-09-15 @ 19:56:45
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Louise Butler

fasen va coolt och ha en ram runt ! snyggt snyggt snyggt ! :D:D:D

2008-09-19 @ 15:18:15
URL: http://southend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0