(79) Cykeln klar

Ett projekt mindre. Rätt skönt faktist, saker som går sakta för mig gnager mig ordentligt. När man kan jobba med det så är det ingen fara då kan jag jobba hur hårt som helst men såfort det blir ett stando har jag en tendens att fastna där.

Men såhär blev iallafall cykeln efter att varit ett vrak. Jag har plockat isär hela och slipat ner den och sen målat och byggt upp den igen. Så den är nu en riktig kanoncykel med unika detaljer på. Totalt har kostnaden för cykeln kommit strax över 1000 kr. Skriver en ungefärlig prislista kan inget exakt i huvudet men kollar upp det jag kan på nätet.

Färg: 10 burkar * 39 kr = 390 kr
Sadel: 129 kr
Handtag: 29 kr
Kjolskydd: 39 kr
Ringklocka: 19 kr
Lås: 29.90 kr
Cykelstöd: 49 kr
Baklyse: 19 kr
Däck: 300 kr
Slang: 100 kr
Totalt: 1103,9

Så för ungefär 1100 kr och lite hårt arbete kan man få laga upp en gammal damtralla till att bli en riktig höjdarcykel

  
  

Sen passade jag på att meka lite med min pärla petronella också. Hon ser inte mycket ut för världen men hon är en fin cykel ändå. Utsidan är faktist inte allt



Kommentarer
Postat av: Maria

Fina cyklar! speciellt Petronella förstås. Åh vilken söt kisse du skaffat.. kanske i klass med mina.

2008-10-15 @ 20:02:25
URL: http://hemmahosalva.blogspot.com
Postat av: Korven

blev lite inspirerad av dig, så jag bytte också design :) heter cykelmärket petronella, eller har du faktiskt döpt den? xD

2008-10-16 @ 23:15:04
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Korven

HAHA du är för jävla rolig du ;P

2008-10-16 @ 23:41:30
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0