Tapeter bestämda

Nu har jag äntligen gått till beslut om vilka tapeter jag vill ha i lägenheten. Var där och märkte upp väggarna idag. Det kommer bli rätt mycket fonder till vita väggar. Känns som att det är ett bra val för att lätt kunna byta utseende på rummet bara genom att byta fondtapet istället för att tapetsera om hela rummet.

Till köket valde jag den här stormönstrade varianten (som är väldigt lätt gjord i Adobe illustator :P) Tänkte ha den på en ganska liten yta (ca 3 m) och vitmåla bakom alla köksskåp och kylskåp osv så att man i framtiden slipper skruva loss och flytta massa grejjer för att slippa gamla tapeter.


Till sovrummet blev det mönstermatchad fond och vanlig tapet. Tycker man skall ha lite mörkt i sovrummet men inte på alla väggar för då känns det (jättesvårt att förklara känslan hmm...) som att sovrummet är nån håla man bara har för att sova i, vilket jag vill slippa efterssom man går genom sovrummet för att komma till balkongen och att man kommer se sovrummet genom akvariet om jag har "öppnat" bokhyllan.




Till hallen kommer jag använda den här fonden till den största av väggytorna, gillade dess simpla och sköna stil och tror det kommer passa till mina idéer i hallen. Resten kommer jag att ha vitmålat för att få lite ljus (vilket kommer komma in mer när de jäkla portalerna försvinner)



I Vardagsrummet kommer jag ta den här lite LSD-tripp möter knyppling tapeten som fondvägg rakt in i rummet. Den känns bara som att den skulle passa in lite med stilen jag försöker skapa i vardagsrummet, lite nytt möter gammalt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0