Feting ångest!!!

Fick ett meddelande av syrran att hon funderar på att köpa lägenhet, jättekul för henne det menar jag verkligen. Men när jag fick höra att hon räknat ut att totalkostnaden varje månad skulle gå på 3800 i månaden blev jag lite skeptisk. För det var ändå en rätt central 2a på 54 kvm som hon säger är skitfin. Så jag tror självklart att hon missat nått i beräkningen.

Så kommer jag hem och får länken till lägenheten. Då ser jag att månadspriset ligger på 3200 och priset på 395000 och tänker direkt att då måste hon räknat fel nånstans. Så trycker på boendekalkyl och får fram att månadspriset med ett topplån inräknat (rörlig ränta dock) blev 4100 kr! Då gjorde jag ju misstaget att kolla vad min lägenhet hade legat på med den räntan idag...

Vad får jag för svar då. Jo svaret blir 3594!!! och jag betalar nu 5000 i månaden. Då får man fett ågren att man bundit upp sin ränta på 5,35 i fem år. När man idag kan binda 5 år på 4,34 i ränta vilket hade blivit 500 kr billigare i månaden, vilket blir 30000 på de 5 åren, vilket jag kunde haft roligare för eller amorterat med. Då får man ågren så det spritter i benen när man betalar sina räkningar >.<

Kommentarer
Postat av: korven

FYFAN jag vet hur det känns! Inte alls samma sak egentligen men mitt mobilabonemang går på 1200 kr mer per år än vad det hade behövt..

2009-01-15 @ 18:29:36
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0