(82) Herman Lindqvist överraskade

Igår var en rätt misslyckad kväll i min mening. Var på krogen med Nicklas och Jochen. Men tröttnade såpass på allt vad krogen hette så jag bara drog bara hem. Är rätt långt att gå hem när man inte har nån att prata med. Men nog om den fredagen.

Imorse vaknade jag av att telefonen ringde vid tio på morgonen, det var mamma som ringde och kollade så jag var hemma och så eftersom jag lovat att följa med henne till en föreläsning som Finlandssvenska föreningen i västerås höll i. Jag var lite trött och kände mig inte så jättepigg på att lyssna på en föreläsning i flera timmar, men jag hade lovat henne och har man lovat något så ska man göra det.

Så vi bestämde lite tider och så och att hon skulle ringa igen lite senare. Jag tänkte först somna om men valde att titta lite tvserier istället och kollade ett par avsnitt tills det ringde igen och då sa hon att de skulle åka hemmifrån klockan halv två. Så jag ställde min klocka på ringning 20 över så jag skulle slippa tänka på tiden. Ungefär kvart över så ringer hon och säger att de är på väg, då blir jag lite irriterad efterssom det var tidigare än jag trott och jag blev tvungen att stressa och skippa att äta nått och borsta tänderna.

De hämtar upp en irriterad johannes som inte var så pigg och pratglad. Sen åker vi och släpper av pappa och syster vid folkracebanan där de skulle ha nån fest eller nått. Sen åker jag och mamma till stan, har lite problem att hitta parkering nära där föreläsningen hölls men hittade ett par hundra meter bort. Vi tar oss in i tid och sätter oss på plats och jag funderar på hur jag ska klara av att hålla mig vaken hela föreläsningen. Men så kommer dagens föreläsare Herman Lindqvist igång och berättar om finska kriget och efter bara några minuter är jag helt fast. Det var riktigt kul och spännande att höra om allt som hände under det kriget, vilket var väldigt mycket och väldigt färgstarkt (skulle passa tokbra som en dramatiserad tvserie med många spännande karaktärer och händelser).

Sen i slutet berättade herman massa roliga saker han varit med om i sin nära relation till kungafamiljen. Om hur viktoria gjort en parodi på hej baberibas parodi på henne och hur kungen fått vladimir putin att brista i gapskratt. Det var riktigt skoj att höra om det också. Så de nästan tre timmarna vi var där försvann i ett nafs och dagen blev riktigt bra.

Efter att han pratat klart köpte vi boken och fick den dedikerad till familjen. Sen skjutsade jag hem mamma och stannade kvar och mös lite med kissen (hon är väldigt kelig och jamig just nu för hon löper) och vi åt pizza. Sen åkte jag hem och nu sitter jag här och ska kolla lite på tvserier igen och bara ta det lugnt för mig själv.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Herman Lindqvist brukar vara väldigt bra kommer ihåg när man var liten och titta på han på tv med mamma jag har ju röstat på han som tv värd på julafon nu i flera år =)

2008-10-18 @ 21:57:24
Postat av: Korven

på vilket sätt lyckades hon driva med hey baberiba? :P

2008-10-19 @ 19:06:25
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0