Kanske dags att komma igång igen

Tappade helt orken för bloggen där ett tag, men har väl fått tillbaka lite av den orken nu när saker och ting börjat reda upp sig. Har hänt mycket sen jag skrev sist (fast dock inte i lägenheten). Jag har iaf för tillfället tagit hem min lilla kissekatt Tilda, så nu har jag en galning som kommer och springer över mig om kvällarna, krälar omkring under täcket om nätterna och bråkar med min mobil när den ringer om mornarna.

Sen en av de större sakerna är att jag har skaffat mig en "ny" bil. En bil som kallades ny när den rullade ut ur fabriken 1965. En amerikansk bil och om den är en -65a och amerikansk bil då säger man ju såklart att det är... just det en raggarbil. Hade tyvärr inte råd att köpa en bil med tak så blev en cabriolet istället. Fick ta ett litet lån på den men har nog gjort en värdeökning som heter duga efter att jag hållt på med den. Det är en bil som tillverkades i strax över 6000 exemplar och som inte är en så vanlig syn i sverige (för de som kan se skillnad på en bil och en bil).

Såhär såg då bilen ut när den var nyköpt, väldigt trött i lacken, en bula i framskärmen och nästintill helt "avklädd" på emblem, inredning, exteriör och lister


Så här ser bilen ut i dagsläget, med ny lack, putsade detaljer och efter en hel del timmar med slit.


Lyckades få bilen klar lagom till fredagen på powermeet och har därefter varit lite var stans med den på olika träffar och cruisingar, dock har den bara varit till uppsala som längst.

Så nu gäller det att få pengarna att räcka till både lägenheten och bilen samtidigt som man måste äta också.

Kommentarer
Postat av: Maria

Kul med ett blogginlägg :)Då måste jag ta och länka till dig också. Och just ja, det är en fin bil :D kram kram

2009-09-01 @ 19:32:14
URL: http://desmasakerna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0