Spontanresa till karlstad

Var på krogen i fredas med massa folk jag kände (var på 2 olika fronter så fick springa lite emellan). Det var kul men anledningen till att jag nämner är för att det är i den ändan historien börjar. På krogen iaf så ringer min mobil och det är ett nummer jag inte känner igen, svarar och får reda på att det är Julia som ringer.

Julia och jag har "kännt" varandra via internet i flera år nu (träffades på ett internetcommunity) och har haft kontakt bara genom text tidigare så det kom lite som en chock att hon ringde (jag är inte så jättebekväm att prata telefon), just då så var det så hög musik så man hörde knappt vad hon sa och man fick skrika för att höras. Så vi la på utan att kunnat växla så många ord.

Istället så skickade vi lite sms istället om vardagssaker och hur det var osv. Sen så fortlöpte kvällen och ett antal glas sprit och öl åkte ner och jag blev lite rund under fötterna. Men hurtig/snål som man är valde jag att promenera hem ensam i natten. Det är mycket längre än man tror att gå från stan till lägenheten, men var så skönt att slippa ringa skjuts och massa dravvel och få komma till lägenheten och få sova (blir nog första natten efter badrums renoveringen).

När jag vaknar med lagom halvmysig bakfylla så hade jag fått frågan om jag inte ville komma och hälsa på julia i karlstad. Jag tvekade först men kände att jag inte har gjort så mycket spontant på sistone så jag tänkte vafan jag åker dit. Sagt och gjort så sov jag bort lite mer bakfylla sen åkte jag iväg.

Väl där så möttes vi på mcdonalds, jättekul att se henne. Har varit en av de jag haft bäst kontakt med över nätet och en av de få av alla man bara pratar med på internet som verkligen känns som en vän. Vi gick först runt lite i karlstad och stannade till i en lekpark där det fanns en sån där konstig gunga/vippbräda/snurra som vi körde. Sen gick vi igenom en park där det fanns massa konstverk och grejer.

Sen gick vi och spelade lite biljard (jag vann alla gånger), så skulle hon visa att hon var bättre än mig på flipper, så vi spelade på ett som hon har likadant hemma. Jag vann där också. Vi tänkte sen åka ut och åka lite men så regnade det så mycket så vi väntade ut regnet lite. Sen åkte vi till ett ställe som hette nöjesfabriken och satte oss och bara tog det lugnt. Så ser vi en gubbe springa omkring väldigt rund under fötterna med en kodräkt och nappflaska runt halsen. Inte så svårt att gissa att det var en svensexa, men kul var det.

Efter det åkte vi hem till julia och de bodde i ett jättefint hus utefter vattnet. Där fick vi lite mat och sen spelade vi flipper och busade med julias småsyrror. Lyckades förvandla en bakfylledag till en kul dag.

Kommentarer
Postat av: Tony

Haha roligt att du direkt kommenterade "jag vann" haha lite tävlings människa i dig!



Själv vaknade jag av en kåt kråka utanför fönstret 09.00



Mår inte bra just nu ska gudarna veta!



/Tony


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0