Snart dags att flytta in

Skrev visst inget igår, hade lite att göra. Var i lägenheten och fixade till lite inför renoveringen. Trodde de skulle börja igår men hade missuppfattat lite bara, de skulle göra klart ett kök först. Så jag passade på att städa lite, jag lät ju den förra ägaren lämna det ostädat för att kunna pruta ner priset lite. Lyckades få henne att gå ner 50000 iaf från 475000 till 425000. Det är rätt bra prutat tycker jag.

Så det är rätt skitigt i lägenheten, började göra rent kylen igår, snacka om att det var massa äckel där, under alla kanter och vrår så var det massa kladd som jag tog bort. Men kör så mycket jag kan i diskmaskinen för att försäkra mig lite mer att det är rent. Kylskåpet är ingen plats man vill ha bakterieodlingar i.

Sen var det ugnen. Den var inte så farlig, men hade hittat nån ugnsrengöringsspray när jag tömde hos morfar. Testade att spraya den i ugnen som det stod, först får jag en chock för det känns som att det bara är amoniak och det sticker ju inte lite i ögonen. Men jag sprayade iaf klart ugnen och slog på till 100 grader som det stod att man skulle göra. Ugnen rökfylls direkt och det luktar inge gott om den där sprayen. Så slog av för att torka bort den. Visst det tog lite men tror nog att jag köper något lite mer miljövänligt nästa gång jag ger mig på ugnen.

Kommentarer
Postat av: åsa

här har du ett tips på hur du gör rent ugnen miljövänligt.....

2008-06-24 @ 16:10:04
URL: http://www.tv4.se/1.338495

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0