Renovering planerad och lampor uppsatta

Idag var Tony från svensk bygg och förvaltning över och kollade på lägenheten och mina önskemål. Det var inga problem och de kommer att fixa portalerna, dörrflytten och öppna upp klädkammaren under nästa vecka, han kommer även ordna så att jag kan få det tapetserat nästa vecka också. Det känns kanon att det gick att ordna så snabbt.

Fram tills renoveringen så har jag lite saker i agendan och det är bland annat att fixa till balkongen. Har trall just nu men tror jag skall slänga ner den i källaren och lägga matta istället. Kommer även montera dit en lampa där ute och så kommer jag ta dit morfars gamla balkongmöbler.

Sen ska jag även göra klart kökslampan. Vilket jag nog blir klar med imorgon eller ikväll. Hade glömt lite saker annars hade jag nog redan varit klar. Jag tror den kommer bli väldigt fin. Men kommer nog få lägga på ett lager klarlack på dem så att de blir jämnblanka.

Idag satte jag även upp mina hall-lampor. Hade lite svårt att välja vilken lampsort man skulle ha i men jag valde tillslut en ganska stark lampa så att man får ordentligt med ljus. Först när jag satte upp dem så såg de rätt skitiga ut så då passade jag på att inviga diskmaskinen genom att köra dem där. Då vart de kristallklara. De är riktigt fina och ger vackert ljus både i taket och på golvet.


Kommentarer
Postat av: Emma

Riktigt fräscha lampor, vilket val! =D

2008-06-17 @ 23:29:45
URL: http://emmaasnya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0