Massa fint från morfar fotat och kökslampan klar

Sådär ja nu har jag äntligen blivit klar med kökslampan. Blev väldigt nöjd med resultatet men har fortfarande lite som jag skall ordna när jag får tid. Bland annat så skall jag täcka för sidorna med vanliga fyrkantspluggar till bordsprofiler, men det hittar jag nog på jobbet. Sen skall jag försöka ordna ytskicktet på dem, gjorde dem matta med hjälp av bromsrengöring idag, men ljuset gör så man ser vissa missar i målningen av dem. Är olika lampor i just nu så ser lite konstigt ut men skall bli 25w klarglas i alla.



Sedan har jag fotat massa saker som kommer från morfar (Vi lyckades minska ner hans förråd från 4 till 3 stycken igår). Det kommer komma fler saker sen när jag går igenom ännu mer av hans saker. Men detta är en början.

Vi börjar med utemöblerna. En jättefin soffa med fin slitning och två aluminumstolar. Kommer byta ut trallhögen mot tt aluminiumbord nästa lass och skall sätta matta på balkongen och få till lite detaljer.



Här är en batteridriven transistorradio som är jättefin och i riktigt bra skick och som fungerar utmärkt.



Sen hittade jag den här klassiska cirkelkaffeburken som jag tänkte ha just kaffe i.



Sen så tyckte jag om den här lampfoten. Så bytte ut den tråkigt vita lampskärmen mot en av mina lampskärmar och så blev den finare.



Hittade även ett sött tårtfat som jag la vantarna på.



Sen när jag kom till hans gamla köksgrejjer hittade jag den här skönheten. En nästan oanvänd arabia kastrull som är hur fin som helst.



I gömmorna hittade jag morfars gamla köksvåg av märket Laga. Den är jättefin tycker jag och borde fungera som den ska. Skall bara leta på vågplåten.



De här är inte mycket att säga nått om 6 st snygga ölseidlar.



Tog även tillvara på morfars gamla strykjärn. Har redan 2 stycken strykjärn men det var fint så jag valde att ta hem det. Något kommer det säkert vara bra till.


Synd att första bilden blev så dålig. Men detta är iaf ett snyggt våffeljärn jag hittade. Har inte testat det än men tror nog att det skall funka. Skall polera lite på det med autosol så det ser nytt ut.



Vem vill inte ha en barometer i sovrummet



Mamma var påväg att ta upp de här till morfar när jag sprang och bytte ut dem mot några tråkiga vita. Lite elakt jag vet men de var så fina och han har förmodligen sett dem sen 70 talet och är nog trött på dem.



Kom att tänka på när jag var hos nicklas och tittade på melodifestivalen att det vore nice att ha en bålskål. I morfars gömmor hittade jag en snygg i glas med tillhörande glas-skopa.



Sist men inte minst så hittade jag morfars fina gamla jordglob tillslut.



Sen har lampan jag köpte på tradera kommit. Den var mycket större än jag trodde och det var ju bara bra. Den ger ett fint sken och ser mycket bra ut.



Kommentarer
Postat av: Maria

Vad mycket saker! Kan jag få träsoffan och tårtfatet? hundögon Kram Maria

2008-06-19 @ 20:26:34
URL: http://hemmahosalva.blogspot.com
Postat av: Emma

Vilka fynd du har fått dej!

Helt otroligt, tänkte kommentera typ alla för sig men jag orkade inte hehe..

Ja skäms på landslaget men mest lagerbäck.. huvvaligen.. längtar tills 2010 då kontraktet går ut..

2008-06-23 @ 00:48:48
URL: http://emmaasnya.blogg.se/
Postat av: Malin Lj

Riktiga fynd Jojo! Letar själv efter en jordglob och bålskålen var jätte fin, avis...:P vore kul o få se din lgh sen när den blir klar!:) kram

2008-06-28 @ 15:22:13
URL: http://malinlj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0