Lampprojektet påbörjat och ändrat

Nu har jag börjat lite med kökslampan. Åkte till biltema och köpte lite glas, lamphållare och lite andra tillbehör för 220 kr och började lite. Har även kommit på att jag skall göra armar på lampan, har dock inte bestämt hur men blir nog att jag använder vitplastade kopparrör till det iallafall.

Först började jag att maskera glasen en bit upp. Hade ingen bra maskeringstape så får hoppas att eltapen funkar och håller tätt. Använder en kakburk och lägger rullen på så att inte kanten blir ojämn.



Sen var det dags att rugga till ytan på dem. Jag börjar med att göra bara 2 glas ifall det är nått som blir dåligt eller ifall det blir fult. Slipar bort det yttersta lagret på plasten så färgen fastnar bättre.



Sen var det dags att måla. Jag testar att köra utan att grunda och med hobbyfärg på sprayburk. Det regnade ute så hade tur att jag hade tillgång till ett rum med bra utsug.



Drar på rätt tunna lager färg bara för att det inte skall bli rinningar.

Får fortsätta med den senare eftersom jag måste åka lite ärenden nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0