Grymt skönt....

...att få komma in i sin lägenhet igen. Efter 6 veckors väntan är äntligen badrummet klart. Det blev hur fint som helst, ljust och neutralt i färgerna och fint och enkelt. Slänger in lite bilder på badrummet. Tyvärr inte så hög kvalité på bilderna men det viktiga är resultatet av renoveringen, hade varit kul med lite förebilder också men tog inga bilder då.





Passade även på att ta lite bilder på resten av lägenheten så ni får se hur den ser ut. Jag börjar med hallen. Den ser inte mycket ut för världen, som ni ser på bilden är det en portal. Den skall jag försöka att få bort i veckan och öppna upp hela vägen till taket och brädda ingången i båda sidor och på så sätt få in mer ljus och öppna ytor.



Sedan vidare in i köket. Ett ikeakök från 2006 som ser väldigt fräsht ut och som kommer att se till stor del likadan ut förutom tapeter och att jag kommer lägga till ett överskåp ovanför kylen och frysen.



Vidare in i sovrummet så är det rummet med de fulaste tapeterna i hela lägenheten... gräsligt blåa tapeter. De skall bort och sedan skall dörren till klädkammarn flyttas till hålet mellan kök och sovrum. Sedan skall väggen rivas fram till badrumsväggen (skall rivas där det är blå tapet och dörren sitter) men skall inte rivas hela vägen till taket utan lämna ett par decimeter. Där skall den rullbara bokhyllan stå som en dörr in i klädkammaren.



Sist men inte minst har vi vardagsrummet. Där skall det tas bort portal på samma sätt som i hallen och kommer att bygga rätt mycket på sidan, sedan skall det upp tapeter och sedan skall det sågas upp ett hål för akvariumet mellan vardagsrummet och klädkammaren.



Skall försöka få det fixat nu i veckan så man kan börja med inredning och inflytt. Kommer att bli riktigt bra. I tidigare inlägg så finns mina tankar om tapetsering.

Väl i lägenheten kunde jag även fota lita fler loppis och blocketfynd.

Denna lampa hittade jag när det var storloppis här hemma. Fick lampfoten för ca 100 kr och skärmen med en annan fot för 20 kr. Tokbilligt älskar verkligen den foten.




Här är en gardin jag köpte på samma loppis. Den passar rätt bra med sofforna och jag tycker den ser cool ut. 40 kr för 2 gardinlängder (ca 1,5 m breda) och en lång kappa.



Här är chippendalebordet som jag köpte av en kille på blocket för 500 kr. Kanonfint och passar perfekt till soffan och fotöljerna.



Sen har vi bättre bilder av reafyndet från hemtex. Ljuskronan med skärm runt. Just nu har jag bara testat olika lampor i den det är därför det är flera olika sorter i den.



Imorgon skall jag försöka få ett pris på att få alla väggar och liknande färdigt av Tony från Svensk bygg och förvaltning. Det enda som kommer sparas är hålet för akvariet eftersom det inte är inköpt än.

Kommentarer
Postat av: Jenny

trevligt!

2008-06-15 @ 20:55:13
URL: http://penajs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0