dag 2 i lägenheten

nu har jag precis klarat av dag 2 i lägenheten, har haft besök av familjen som kom och tittade och fikade sen har jag diskat, testat mediaanläggningen (TV, dvd, surround och ps3), lagat mat för första gången i lägenheten och märkt massa saker jag saknar.

Jag saknar tvättkorg (alla kläder är utspridda just nu, inte så kul), jag saknar konservöppnare (vet ni att man kan öppna konserver med en avbitartång), ungsformar (porslinspannor går bra i ugn), skedar, skärbräda, visp, vanliga kastruller (går med grytor men lättare med kastruller), salt (saffran ger ganska god smak istället för salt), peppar, mjöl, osthyvel, och säkert massa jag glömt fortfarande men det kommer komma hit såsmåningom.

detta är min premiärrätt, en vegitarisk lasagne grundad på gröna bönor, kidneybönor och paprika med saffransostsås som blev riktigt god fasten jag saknade massa verktyg och ingredienser.



detta är mitt lilla temporära mediecenter testkör gta 4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0