(29) Länge leve taxfree

Nu är jag då hemma från kryssningen. Det var riktigt roligt, på torsdagen så åt alla tre (jag nicklas och petra) buffen och jag måste säga att vissa av musslorna på den buffen var ljuvliga, sen hade de nån skål där de hade gått berserk med koriandern och det är inte alls gott. Efter buffen så var det dock inte så mycket drag på båten, mest massa fulla människor så vid 3 på natten efter att försökt att hitta nått kul att göra i fyra timmar efter buffen så tröttnade vi alla 3 och drog oss tillbaka och gick och la oss.

Dagen därpå (eller samma dag som vi la oss beror på hur man ser på det) vaknade vi runt kl 12 på en nästintill öde båt där de enda som rörde sig var städarna. Vi masade oss upp och gick ut på stan i helsingfors, först gick vi genom saluhallen och blev sugna på kött när man såg allt färskt kött de hade där. Efter att gått igenom den så gick vi till torget och såg alla grönsaker, svampar och bär de hade så det började vattnas i munnen nästan.

Vi tog en vända och såg hela den underbara torgkulturen och fick tillochmed se finsk militärorkester marchera förbi. Det var kul att se (såg att finsk polis har rätt feta motorcyklar också då de var eskort). Vi gick sedan och hämtade ut pengar och åt lax på torget (smakade även den grillade spiggen de hade, rätt spännande snacks).

Fredagkvällen på båten var som en helt annan värld om man jämför med torsdagen, discot var proppat redan tidigt på kvällen, så jag och nicklas gick dit medans petra inte mådde så bra (från kvällen innan!?). På discot så hände det en udda sak, det kom fram folk och stötte på mig utan att jag dansade, jag och nicklas satt bara och snackade när det kom fram tjejer och la in stötar). En australiensisk tjej lyckades tillochmed få mig att dansa(!). Det var kul.

Nicklas och jag kom ifrån varandra och vid 4 tiden så skulle jag leta reda på honom (discot var fortfarande i full gång) men hittade honom inte så jag gick ner och kollade hytten och då skulle han sova. Då tänkte jag att jag likagärna kunde göra det med för att inte väcka dem genom att komma in i rummet senare.

Gick ändå ganska lätt att vakna vid 9 tiden dagen därpå (även om jag åmade mig lite och drog mig ett tag). Då var det bara att packa ihop grejjerna och lämna fartyget. Jag utnyttjade kvoten lite över gränsen med 4,5 l starksprit, 4 plattor öl och 1 l likör. Det var lite drygt att frakta på den lilla kärran men man får väl offra sig lite.

Så nu måste jag skaffa ett barskåp snart så jag har nånstans att stoppa allt. får klura på det lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0