(18) Monopoldag

Idag blev det inte att jag stannade kvar och pimpade cykel efter jobbet eftersom jag råkade kladda lite så fick göra om massa. Blev lite frustrerad och när man blir det så ska man inte fortsätta utan då ska man ta ett steg tillbaka och andas och sedan ställa sig upp och ge sig på det igen.

Åkte istället hem i hällregn och började leka lite i photoshop, sedan ringde nicklas och frågade om jag inte skulle med till larsson och spela lite monopol. Självklart så säger man inte nej till monopol.

Tog några äggmackor hemma sen stannade vi vid pizzerian på vägen och då delade jag en pizza med petra.  Väl hos larson så drog det  förbi en riktig åskstorm där det hällregnade, haglade, blåste och blixtrade (närmaste slog ner mindre än en  kilometer bort). Riktigt roligt när sånt händer tycker jag.

Sen började vi spela, det gick rätt bra för mig ett tag. Men sen lyckades petra få full gata tidigt i spelet så vi andra hamnade på efterkälken (och de andra var inte villiga att byta så man fick hela gator heller). Lyckades tillslut förhandla mig ihop ett par fulla gator bl.a. Djurgården och Strandvägen (Vi spelade här och nu utgåvan, i gamla kallas de gatorna för centrum och norrmalmstorg), tyvärr så åkte både nicklas och larsson ut mot petra så hon fick alla deras gator och då blev det rätt kört för mig, höll mig kvar ett bra tag ändå och kämpade in i det sista. Men slutade som god 2a.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0