(17) Oj har missat att skrivit inlägg på ett par dagar

Har inte riktigt hunnit med att blogga de senaste dagarna då jag i fredags gick på krogen med massa folk från jobbet.

Blev en rätt tung kväll med drinkförfest på carros balkong på balkongen, sen vidare till bill och bob där jag tänkte dela ett rör öl (4 liter) med folk men blev bara av med en halvliter sen resten gick ner i mig. Så redan då var det tungt, vi drog vidare till sjökrogen där de flesta i sällskapet dansade men jag satt som vanligt (jag dansar aldrig nykter?!). Så när jag satt där träffade jag lite folk, först och främst träffade jag Elin för första gången på flera år, har saknat den tjejen hon är bara rakt igenom underbar, vi hann inte prata så jättemycket men kul att träffa henne iaf, sen träffade jag Robin som jag spelade fotboll med när vi gick i högstadiet. Jättekul att träffa folk från så långt tillbaka om man inte träffat dem under tiden. Robin och jag satt och snackade ett tag sen kom det fler man kände igen som han var där med så det slutade med att jag åkte med dem på efterfest. Det var kul men det blev kanske lite för mycket där i slutet, så på vägen upp från att ha ledit cykeln hem och låst in den i förrådet och kommit upp i lägenheten hade jag lyckats tappa både kortficka och mobil, kortfickan låg utanför förrådsdörren och mobilen hade en granne hittat. Lite skamligt sådär.

Sedan när lördagen kom så mådde jag som jag förtjänade. Blev väckt av att micke ringde på dörren och ville byta tillbaka filmkameran mot 2 förråd med datorprylar. Jag tyckte det lät bra så gick med på det. Det var av micke jag fick reda på att grannen hade mobilen så gick ner och fick den mot beskrivning. Sedan var det till att må dåligt halva dan, är nog första gången jag spyr på grund av bakfylla. Då vet man att det var för mycket. Men det blev lite bättre när jag tömt vätskan från samma håll den kom in. Senare på kvällen kom nicklas och vi kollade lite film, åt (som fick mig att känna mig mänsklig igen), spelade lite tvspel och kollade en till film. Typisk killkväll på bakfyllan var skönt det.

Söndagen var lättare att överleva men sov rätt länge. Gick upp och fixade lite i lägenheten sen gick jag, nicklas, petra och larsson på nya arkiv-x filmen på bio. Den var bra men kändes rätt mycket som ett helt vanligt avsnitt. Sen åkte vi till nicklas och åt blåbärspaj.

Sen började arbetsveckan igen. Hade gärna tagit ett par dagar till helg, men var nog inte värd mer helg efter fredagens strapatser. På lunchrasterna, eftermiddagsfikorna och ett par timmar efter jobbet både idag och igår så har jag hållt på att pimpa damtralla, har plockat isär, maskerat upp,  slipat all färg, grundat och målat en gammal damtralla som vi hade. Pimpar den åt carro på jobbet och den kommer bli riktigt nice när den är klar i svart och guld med vissa vita inslag. Försöker hålla den rätt tradiotionell i stilen men ändå få den att se ny ut. Har bara en bild än så länge på den, och det är framgaffeln. Har lite hur den såg ut innan också men bara detaljerna så jag ska kunna göra liknande.

Före



Just nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0